۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۰۵

موانع عضویت ایران در سازمان شانگهای رفع شده است

موانع عضویت ایران در سازمان شانگهای رفع شده است

«ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت پس از حل و فصل شرایط هسته ای ایران، دیگر هیچ مانعی برای عدم حضور این کشور در سازمان همکاری های شانگهای باقی نمانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت پس از حل و فصل شرایط هسته ای ایران، دیگر هیچ مانعی برای عدم حضور این کشور در سازمان همکاری های شانگهای باقی نمانده است.

روز گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئله همکاری های متقابل این سازمان با دیگر سازمان های منطقه ای چون سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت اجتماعی و سازمان همکاری های شانگهای مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اظهار نمود: به عقیده ما، پس از حل و فصل شرایط هسته ای ایران و رفع تحریم های سازمان ملل علیه ایران، دیگر هیچ مانعی برای برای عدم بررسی پیشنهاد حضور این کشور در سازمان همکاری های شانگهای باقی نمانده باشد.

روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان از جمله اعضای کنونی سازمان همکاری های شانگهای هستند. کشورهای روسیه سفید، هندوستان، ایران، پاکستان و افغانستان به عنوان ناظر در این سازمان حضور دارند.

در سال ۲۰۱۵، روند ورود هندوستان و پاکستان به این سازمان به پایان رسید. ارمنستان، آذربایجان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا به عنوان کشورهای شریک جهت گفتگو در این سازمان محسوب می گردند.
 

کد خبر 3809419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha